Zielone Ogrody Królewskie i Zamek Rosenborg

Jak wspomniałam wcześniej  podczas spaceru po Kopenhadze  można odczuć królewski klimat. Mnie najbardziej ze wszystkich oczarował Zamek Rosenborg oraz usytuowane w pobliżu Ogrody Królewskie.

LETNIA REZYDENCJA Z BOGATYMI PODZIEMIAMI

Spacerując po mieście prędzej czy później traficie na Rosenborg Slot. Warte podkreślenia jest to,że zamek przetrwał do naszych czasów w niezmiennym stanie. Na samym początku był to niewielki pałac i stanowił letnią rezydencję władców. Został wzniesiony w XVII wieku przez Christiana IV. Później był rozbudowywany i  teraz możemy podziwiać jego ostateczny kształt. Sam budynek został utrzymany w stylu niderlandzkiego renesansu. Dzięki pięknej i kunsztownej elewacji, komnatom królewskim  jest to jedna z najliczniej odwiedzanych atrakcji. Ja nie miałam tej przyjemności by zamek zwiedzić wewnątrz. I żałuję bo naprawdę warto. Mam  mam nadzieję, że wrócę jeszcze raz do Kopenhagi, a wtedy z pewnością  głębiej eksploruję to miejsce.

Obraz 053

Widok na wieże Zamku Rosenborg

Obraz 241

Tak wygląda w pełnej krasie Rosenborg Slot

Obraz 245

Taki to element na jednej z wież zamku.

Rosenborg zostało przekształcone na muzeum. Tutaj można zobaczyć komnaty królewskie, Salę Rycerską. A w niej zabytkowe trony monarchy i monarchini.  Najbardziej pikantnym dodatkiem zwiedzania są podziemia. Tam są wystawione regalia koronacyjne władców duńskich:  korony Chrystiana IV i V, berło i rapier koronacyjny Fryderyka III.

Z zewnątrz letnia rezydencja monarchów prezentuje się imponująco. Dookoła zamku znajduje się fosa. Co więcej przed  zmakiem można zobaczyć  żołnierzy trzymających wartę. Pewnie pilnują skarbów narodowych! 

Obraz 236

Fosa dookoła rezydencji

ZIELONE OGRODY KRÓLEWSKIE

Od wschodniej strony Rosenborgu zostały wytyczone Ogrody Królewskie. Należą to jednych z najstarszych w Danii. Dla mnie to jest przepiękne miejsce. Nie brakuje w nim zieleni, która uspokaja. Dla mieszkańców Kopenhagi jest to idealne miejsce na pikniki, relaks czy aktywny wypoczynek. Na całym obszarze można podziwiać zabytkowe rzeźby i posągi co stanowi dodatkową atrakcję.

Co więcej zielone ogrody przy zamku zostały połączone z drugim ciekawym punktem – mianowicie Ogrodem Botanicznym.  Na to miejsce poświęcę osobny wpis gdyż  jest bardzo atrakcyjne i nie chciałabym pokazać Wam go po łepkach.

Zwiedzając miasto można napawać się  tu wspaniałymi widokami. Każdy znajdzie tu ciszę i spokój. Miejsce to można wykorzystać na swój sposób : poczytać książkę, pobiegać, spędzić czas z rodziną czy wybrać się na romantyczny piknik. Uwierzcie mi, że jak tylko się nad Kopenhagą słońce się pojawiało to ludzie jak mrówki wpełzali z domów i w każdym parku wypoczywali, pili wino, żartowali. To było  niezwykle pozytywne.

Zobaczcie zdjęcia. Myślę, że tak jak ja pokochacie to miejsce od razu 🙂

Obraz 250

Ogrody Królewskie

Obraz 049

Pięknie przycięte rośliny

Obraz 050

Zielone miejsce w centrum miasta

Obraz 048

Mały reset 🙂

Obraz 267

Pomnik H.CH. Andersena

Obraz 252

Kolejny królewski pomnik

Obraz 228

Za mną panorama na Ogrody Królewskie

Rosenborg oraz Ogrody Królewskie należą do tych obiektów, które mocno wpływają na monarchistyczny  klimat Kopenhagi.  Przebywając dłuższy czas czuje  się to„królewskość”. Są to miejsca tak cudowne, że od samego patrzenia  odbiera mowę.  

Co prawda Rosenborg udostępniany jest turystom za opłatą to  Ogrody Królewskie były otwarte dla każdego. Tak przynajmniej było  9 lat temu ( mam nadzieję, że się nie zmieniło). Dla mnie to był kawałek piękna, który sprawiał, że czułam się  jak królowa. 🙂

Mam nadzieję, że Wy choć w niewielkim stopniu poczuliście się jak monarchowie?

Tym optymistycznym akcentem kończę swój wpis i zapraszam na kolejny. 

Miłego wieczoru 🙂

2 thoughts on “Zielone Ogrody Królewskie i Zamek Rosenborg

    • Emilia Gałka pisze:

      Styl zamku określany jako renesans niderlandzki cokolwiek to znaczy. Poza tym to jest letnia rezydencja – wiec przypomina bardziej pałac niż zamek. Ogrody mają styl barokowy. Idealnie przycięte. Cieszę się,że podoba się to miejsce. Bo ja się w nim zakochałam 🙂

      Polubienie

Skomentuj

