I love my bicyckle – czyli dlaczego warto jeździć na rowerze?

Sezon  na rekreację już się rozpoczął. Mamy za sobą naprawdę ciepłe dni, których szkoda było nie wykorzystać. Myślę, że aura szczególnie sprzyja wypadom rowerowym. I tu swój wpis  poświęcę temu tematowi.

Może wielkim znawcą  nie jestem jednak rower zawsze towarzyszył mi. Od dzieciństwa uwielbiałam czas spędzać krążąc po okolicy na jednośladzie.  Później była to dla mnie świetna forma rozrywki i spędzania wolnego czasu. Przebywając w Danii zakochałam się w rowerowej mentalności. Tam oprócz infrastruktury dla jednośladów widziałam ogromną miłość do tej maszyny. To było coś cudownego. A poza tym fajnie jest mieć swój jedyny w swoim rodzaju rower.

Dzisiaj przedstawię Wam  10 powodów dlaczego warto mieć rower i na nim się poruszać.

pożegowo 8.

Jeden z wypadów w kierunku Mosiny/Pożegowo

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Poznańskie Jezioro Maltańskie to jedno z najpopularniejszych miejsc rowerowych eskapad 🙂

  1. Po pierwsze jest jedna z opcji ruchu jaką  możemy sobie zaserwować. Zamiast siedzenia na kanapie, przed komputerem wychodzimy z domu i spalamy zbędne kalorie.
  2.  Po drugie jazda na rowerze wzmacnia partie naszych mięśni. Szczególnie tych w nogach. Pedałując jednośladem rzeźbimy mięśnie ud i łydek.  Myślę,że warto wziąć to pod uwagę tym bardziej,że zaczyna się sezon i w dobrym tonie  jest mieć zadbane nogi :).
  3.  Kolejnym faktem, który przemawia by uprawiać ten sport to, że  organizm się dotlenia. Szczególnie wskazana jest jazda w terenach zielonych  (park, las) z daleka od spalin. Sami przyznacie,że jak się dobrze dotlenicie to od razu lepiej funkcjonujecie.
  4. Każdy sport wykonywany w odpowiedniej dawce powoduje wydzielanie się endorfin – hormonów szczęścia. Mówię tu o pozytywnym zmęczeniu. Bardzo często z moich eskapad wracałam mega zmęczona. Jednak uśmiech na twarzy towarzyszył mi do samego końca dnia. Co więcej czułam jak pozytywna energia rozsadza mnie od środka :).
  5. Chciałam podkreślić, że podczas nawet najkrótszej wyprawy rowerem odprężamy się. Jest to świetny, niedrogi relaks. Rowerem można pojechać wszędzie. Można zrobić dłuższy lub krótszy dystans. Mnie najbardziej  „odmóżdżają” wycieczki do lasu. Nie ma nic przyjemniejszego niż śpiew ptaków i zieleń, która się roztacza dookoła mnie.
  6. Po szóste  rowerem można zastąpić inne środki lokomocji takie jak samochód, komunikację miejską. Jednoślad wszędzie się zmieści, nie stoi w korkach, nie zatruwa środowiska. Oprócz tego,że robimy coś dla siebie mamy okazję zrobić coś dla środowiska. I najważniejsze nie marnujemy czasu na staniu w zatłoczonych ulicach miasta.
  7. Dla mnie najfajniejsze w jeździe rowerem jest to,że mogę niektóre miejsca poznać z zupełnie innej perspektywy. Każda wycieczka okazuje się inna od poprzednich. Rowerzyści mają możliwość korzystania z licznych tras oraz infrastruktury stworzonej do tego celu.
  8. Turystyka rowerowa to jedna z ciekawszych form spędzania wolnego czasu oraz poznania własnej okolicy.   Przede wszystkim można to robić  aktywnie. W mojej gminie i nie tylko coraz częściej można wziąć udział w rajdach rowerowych oraz innego rodzaju imprezach jednośladowych. Daje to możliwość sprawdzenia własnych możliwości oraz poznania ciekawych ludzi.
  9. Sport można uprawiać solo lub w większej grupie. Ja należę do tych co lubią robić coś wspólnie. Do przejażdżki można zaprosić rodzinkę, znajomych, kolegów z pracy.  Fajne jest to,że dostrzega się innych ludzi, którzy podzielają nasze zainteresowania.
  10. Jako ostatnie chcę wymienić że podróżowanie jednośladem to nie  tylko forma spędzania czasu, podnoszenia stopnia naszej kondycji. Jest to przede wszystkim jedna z form realizacji samego siebie. Poznajemy ludzi, okolicę, uczestniczmy w wydarzeniach społecznych, promujemy zdrowy styl życia. Co ważne jest to radość dla nas samych. I pamiętajcie, że to działa jak kamień wrzucony do wody – zatacza coraz większe kręgi.Dzięki temu pozytywną energią zarażamy innych.
Obraz 149

Zwiedzenie okolic Kopenhagi rowerem to super sprawa 🙂

Obraz 013

Będąc w Danii dorobiłam się roweru z koszyczkiem 🙂

Oczywiście tych  punktów mogłabym wymieniać bez końca.  Te moim zdaniem są najważniejsze.

Jestem ogromnie ciekawa jaki Wy macie stosunek do rowerzystów i jednośladów? Lubicie taką formę spędzania czasu? A może znacie inne powody dla których warto wsiąść na rower? Czekam na Wasze opinie.

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę słonecznej niedzieli.

Reklamy

6 thoughts on “I love my bicyckle – czyli dlaczego warto jeździć na rowerze?

  1. Atelier Szczescia pisze:

    bardzo głośno przyklasnę. Uwielbiam rower. Także jako dziecko jeździłam rowerem po wszystkich osiedlowych podwórkach. Marzył mi się wigry 3 a miałam jakiegoś dziwnego składaka :). O przerzutkach mowy nie było – wtedy miały ją tylko kolarzówki a na kolarzówkach jeździli chłopcy :). Oj co ja potrafiłam na tym rowerze robić. Stawałam na ramie podczas jazdy i jeżdziłam na tylnym kole :). Teraz , kiedy jazda na rowerze jest tak komfortowa nawet wiek czy kondycja fizyczna nie powinna byc wymówką. Rower to zdrowie ale przede wszytskim przyjemność. Dlatego nie mogę zrozumieć jak to się stało ,że od czasu kiedy skradziono nam rowery (3 lata temu) my jeszcze nie kupiliśmy nowych :(. zawsze są inne rzeczy do zrobienia. Poza tym synek była mały a pies duzy wiec jakos ciezko na wycieczki bylo sie wybrac ( wiem – wymyslanie) Dlatego teraz – w to lato powinnam cos z tym zrobic. Dziekuje za ten post 🙂

    Polubione przez 1 osoba

    • Travel and smile pisze:

      Bardzo się cieszę,że mogłam kogoś zmotywować. Przyznam się,że ten post jest również motywacją dla mnie. Przy moim trybie pracy też ciężko o „wyskrobanie” chwili dla siebie. Jednak w to lato tak samo jak Ty zamierzam to zmienić i na maksa wykorzystać każdą wolną chwilę. Poza tym liczę na to,że wraz z moim przyszłym mężem po ślubie zaczniemy w ten sposób spędzać nasz wspólny czas 🙂

      Polubienie

  2. MadameBonheur pisze:

    Jednoczę się ze wszystkimi rowerzystami 🙂 High five ! Uważam, że kolarstwo to świetny sport, doskonała forma spędzania wolnego czasu i ciekawa alternatywa, odnośnie zmiany środka transportu i sposobu przemieszczania się. Nie wyobrażam sobie życia bez roweru !

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s