Przez most do Szwecji Cz.II

Po krótkiej przerwie witam Was z powrotem. Nadal jesteśmy w szwedzkim Malmo.

Skoro jesteśmy w tym trzecim co do wielkości mieście pojawia się pytanie : co tu jest ciekawego? Jest kilka rzeczy  na które trzeba koniecznie zwrócić uwagę. 

To co kochani ? Zabieramy dużo pozytywnej energii i ruszamy.

malmo2

Jedna z uliczek Malmo

malmo35

W porcie można podziwiać zacumowane statki

RATUSZ MIEJSKI

Jak każde miasto Malmo posiada ratusz. W tym budynku  swoją siedzibę mają władze miejskie. Podczas mojej wizyty była rozstawiona trybuna i boisko. To utrudniało możliwość obejrzenia ratusza w pełnej krasie. Udało mi się jedynie troszkę sfotografować górę fasady budynku. Reszta zasłaniała trybuna. Szkoda, bo siedziba władz Malmo  prezentuje się świetnie.

malmo3

Ratusz

malmo-city_hall

Fasada ratusza, źródło : https://pl.wikipedia.org/wiki/Malmö

SANKT PETRI KYRKA

Po naszemu Kościół Św. Piotra. Gotycka świątynia wzniesiona w XIV wieku.  Warto dodać, że wcześniejszym jego poprzednikiem był kościół romański z średniowiecznym, drewnianym wyposażeniem. Nie omieszkałam zajrzeć do niego i zostawić Wam parę fotek.

malmo4

Wieża Kościoła Św. Piotra

malmo5

Wnętrze świątyni

malmo6

Organy

malmo7

Ołtarz

MALMOHUS

Największą atrakcją jest zamek. Został wzniesiony w XVI wieku przez króla Danii Christiana III. W tym muzeum można zobaczyć wszystko. Dla turystów przygotowano zwiedzanie renesansowego zamku oraz fantastycznych pojazdów. Stałe ekspozycje związane są  z historią, historią naturalną, technologią i żeglarstwem. Każdego roku odbywa się tu również kilkanaście wystaw czasowych.

malmo12

W tym muzeum znajdzie się żyrafę…

malmo13

…i milusiego prehistorycznego gada

malmo14

Dawna sztuka użytkowa

malmo15

Jak widać ekspozycje o różnej tematyce

malmo16

Można podziwiać makiety

malmo17

Taka ekspozycja w zamkowej wieży

malmo18

Wystawa zbroi

malmo20

Ciżemki

malmo22

Dla zainteresowanych taki oto wehikuł

malmo21

Albo taki! Zależy co kto lubi 🙂

TARG RYBNY

Jeśli jest ochota na świeżą rybę to zapraszam odwiedzić jedno miejsce. Jest to targ rybny. Koniecznie trzeba wybrać się tam  by zobaczyć charakterystyczną architekturę, ale też zaopatrzyć się w rybne smakołyki.

malmo8

Targ rybny

PARKI W MALMO

W Malmo nie brakuje terenów zielonych. Mamy do dyspozycji trzy parki i różnego rodzaju place zabaw dla dzieci aby na chwilę się zatrzymać i odpocząć. Jeden dzień to za mało ABY zajrzeć do nich wszystkich.  

Największym z nich jest Pildamsparken. Jest spory teren na którym można zorganizować piknik czy koncert. Idealne miejsce dla ludzi spragnionych ciszy i spokoju.

Oczywiście zostając tu na dłużej nie można sobie odmówić wizyty Kungsparken – najstarszym publicznym parku miasta (założony w 1872 roku). Poza tym  w Malmo  można znaleźć wiele tematycznych miejsc zabaw dla dzieci. Rozwijają one nie tylko wyobraźnię młodego pokolenia ale również tych starszych 😀 (znaczy się mnie!).

malmo23

Pildamsparken

malmo28

Pildamsparken jest popularny wśród biegaczy

malmo27

Cisza i spokój to co każdemu z nas potrzebne

Będąc w tym mieście nieco dłużej można zwiedzić je na wiele innych sposobów. Jest miasto przyjazne rowerzystom i pieszym turystom. Dla  bardziej leniwych jest możliwość wynajęcia łódki lub gondoli. Dzięki temu można w niezwykły sposób odkrywać zakamarki miasta.

malmo26

Cudownie kolorowy Pildamsparken

malmo24

malmo25

Plac zabaw nie tylko dla dzieci 😉

TURNING TORSO 

Gdziekolwiek byście się nie znaleźli jest jeden element, który z daleka widać. Jest to wysoka, nowoczesna budowla, która wznosi się nad miastem. Mówimy o Turning Torso. Jest to najwyższy budynek w Szwecji (190m). Stworzył go architekt architekta Santiago Calatrava. Co ciekawe jest on skręcony pod kątem 90 stopni. Może pomieścić do 147 mieszkań o różnej powierzchni. Zwiedzając Malmo latem można wjechać na górę budynku. Zapewne świetnie widać panoramę. Niestety  ja na samą górę nie dotarłam. Czego bardzo żałuję.

malmo10

Turning Torso

Poza tym stąd już jest bardzo blisko do dzielnicy Malmo Live. Jest to ta część miasta, która tętni najbardziej życiem. Sala koncertowe, hotele i sale kongresowe zadowolą najbardziej wybrednego turystę.

obraz-026

Odbicie Turning Torso w szklanych oknach innego budynku

malmo1

Nowoczesna dzielnica Malmo

NIELEGALNE ZWIEDZANIE STADIONU

Nielegalnie? Hmmm…? W zasadzie wejście na stadion było otwarte więc skorzystałam z możliwości. Nikt nas nie wyganiał i nie ścigał z opłatą za wstęp. Sam obiekt jak i reszta pomieszczeń była łatwo dostępna. Stadion jak stadion. Trybuny, bieżnia i murawa. Byłam wszędzie gdzie dało się wejść :). 

malmo41

Stadion Malmo

malmo38

Jest stadion to, jest bieżnia i trybuny ….

malmo39

…i najlepszy kibic 😉

malmo40

Gra w piłkę w krzywym zwierciadle

Malmo jest uroczym miastem. Warto przejść się jego ulicami. Latem panuje tu bardzo przyjemna, wakacyjna atmosfera. Liczne restauracje i kawiarenki tworzą ten cudownie skandynawski klimat. Miasto oferuje naprawdę bardzo wiele. Jeden dzień to zdecydowanie za mało by odkryć to miejsce. Szkoda, że spędziłam tu niecałą dobę.

malmo32

Urocze kamienice

malmo33

Rowerów masa 🙂

malmo34

Iście skandynawski chill

malmo42

Czyste, schludne ulice przykuwają uwagę turystów

malmo43

Warto zwrócić uwagę na kamienice i inne budynki

malmo29

Mój nowy chłopak ! 🙂

malmo36

Fontanna przed wejściem auli koncertowej

Mnie najbardziej spodobała się wizyta na zamku i oczywiście magiczna wycieczka zakamarkami Malmo. Jestem ciekawa co Wam przypadło do gustu? Z chęcią bym tu została na dłużej. Kto wie? Może mi będzie dane wybrać się tam ponownie.

 

19 thoughts on “Przez most do Szwecji Cz.II

    • Travel and Smile pisze:

      Oj … teraz mam o wiele lepszy sprzęt :). Wybrałabym się raz jeszcze by zrobić kolejne zdjęcia. Tym razem może inna perspektywa.
      Jeśli kiedyś odwiedzisz Szwecję lub Danię nie omiń tego miasta. Jest warte uwagi. 🙂

      Polubienie

    • Travel and Smile pisze:

      Oj taaak! Malmo to dla mnie tylko przedsmak tego co mogę w tym kraju zobaczyć. Naczytałam się sporo skandynawskich kryminałów i nieźle rozbudziły moją wyobraźnię. Chętnie bym się wybrała do Sztokholmu oraz Gotebroga 🙂

      Polubienie

  1. Anna B. pisze:

    Mnie jednak Malmo nie pociąga 😦 Ale szwedzki styl życia – zawsze! I Sztokholm, i wsie. Specjalnie do Malmo bym się nie wybrała, chyba że po drodze. Jakoś tak mam… 🙂 Dużo Polaków łapie często loty jednodniowe na zakupy do Malmo 😀

    Polubienie

    • Travel and Smile pisze:

      Zgadzam się, że w Malmo jest dużo Polaków. W Kopenhadze również! Można to miasto odwiedzić przy okazji. Ja właśnie je tak zwiedziłam. Wybrałam się do niego przy okazji :). A tak swoją drogą mam tak samo jak ty … podoba mi się ten skandynawski styl życia. Mam nadzieję,że jeszcze nie raz odwiedzę ten cudny zakątek Europy 🙂

      Polubienie

Skomentuj

