Czym szczęście jest?

Witajcie!

Przepraszam Was za tak długą nieobecność na blogu. Luty i marzec okazał się  bardzo pracujący. Dzisiejszy wpis będzie związany z pewnym świętem. Mianowicie chodzi mi o Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Przypadł on na 20 marca. Pozwoliłam sobie na pewne przemyślenia.

Często zapytani czym jest dla nas szczęście odpowiadamy : wygrana w totka, posiadanie wielkiego domu na Karaibach lub zasobne konto na Kajmanach.

Ja Wam powiem, że oczywiście może to być szczęście. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jednak do szczęścia nie trzeba mieć tych rzeczy. Wiele drobnych i czasem niezauważalnych detali powoduje, że jesteśmy szczęśliwi. Wtedy w pełni akceptujemy siebie i swoje życie.

Chętnie się podzielę moimi małymi szczęściami. Może dzięki temu w Waszym życiu zagości jeszcze więcej radości i uśmiechu.

Moje małe  szczęścia to :

1.MOŻLIWOŚĆ POZNAWANIA ŚWIATA

To co nas otacza jest niebywale ciekawe. Za bardzo kocham świat by go nie poznawać. Jedną z  tych opcji są podróże. W pewnym sensie kształcą, wyrabiają światopogląd, pozwalają lepiej zrozumieć świat.

Obraz 031

Na Nosalu

Wiadomo najciekawsze są te do innego kraju z odmienną kulturą, gdzieś daleko. Te bliskie podróże też potrafią być ciekawe.Ba! Nawet dać ogromną radość. Stąd staram się czerpać jak najwięcej. I nawet jeśli po raz enty jestem w danym miejscu staram się spojrzeć na nie pod innym kątem. Choćby dlatego, że są takie do których chce się wracać. 

IMG_0100

Jedna z podróży do Danii

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pod Zamkiem Chojnik

2.ZDROWIE 

Cieszę się, że moje zdrowie jest na tyle dobre abym mogła realizować swoje cele. Nie jestem przykuta do łóżka. Mogę chodzić do pracy,  wykonywać wiele rzeczy. Zdrowie zaczęłam doceniać  bardziej gdy przydarzył mi się niemiły wypadek. Rok temu straciłam czucie  po lewej stronie twarzy. Teraz wiem ile daje w walce z chorobą dobre nastawienie i pozytywne myślenie. Udało mi się wygrać. Teraz już wszystko jest w porządku. Nic się nie dzieje i nie ma komplikacji. Jestem szczęśliwa, że zdrowa jestem

3.MÓJ DOM I MĄŻ OBOK

Każdemu z nas potrzebna jest ostoja. Miejsce do którego się wraca i wie, że czuje się bezpiecznie. Dla mnie jest to mój dom. Dom to nie tylko budynek i sprzęty. Są to również wspomnienia i rodzina. Dom jest miejscem, które mnie ukształtowało. Gdziekolwiek bym nie była będę za nim tęsknić. 

D71_8251s

Wspólna droga

To uczucie jest tym większe gdy ma się za kim tęsknic. Ja od kilku miesięcy prowadzę wspólną drogę mężem. Nikt nie mówił, że będzie zawsze łatwo i przyjemnie. Jednak  fajnie jest mieć kogoś kto czeka. Po złym dniu w pracy wesprze dobrym słowem i napije się tak po prostu z tobą herbaty.

4.PRZYJACIELE

Nie wyobrażam sobie  życia bez przyjaciół. To są ludzie na których mogę zawsze liczyć. Nie muszę mieć ich na pęczki jednak dobrze mieć takie osoby, które są na dobre i złe. Mam taką swoją nieliczną grupę kochanych istotek.

nogi

Najlepiej spędzony czas to z przyjaciółmi

Nasza przyjaźń rozpoczęła się na studiach i trwa do dzisiaj. Mamy swoje życia i rodziny a jednak  kontakt utrzymujemy do tej pory. Poza tym bardzo przyjemne jest uczucie kiedy możesz być zadowolony gdy rodzina i przyjaciele są szczęśliwi.

5. MÓJ PRZYJACIEL ZWIERZ

Jak kiedyś Wam pisałam jestem wielkim zoofilem. Uwielbiam zwierzęta. Od zawsze w domu był  pies lub kot. Przyjaźń człowieka ze zwierzęciem jest nieoceniona. To jest cudowna więź, którą może tylko rozłączyć śmierć.

Maksio

Mój przyjaciel Maks

Ja do niedawna miałam mojego psiego przyjaciela. Niestety po 14 latach odszedł. Strata była niewyobrażalna. Dlatego wierzę, że można polubić rybkę, żółwia albo jaszczurkę. Wiem, że zwierzęta  potrafi bardziej kochać właściciela niż samych siebie.

6. TAKIE TAM NIBY NIEISTOTNE A JEDNAK

też rzeczy z  tak niewielkie i blache, że niezauważalne. Dla mnie szczęściem jest : słońce pierwszego dnia wiosny, śpiew ptaków, spotkanie czapli na spacerze nad jeziorem, dobra kawa z przyjaciółką, uśmiech nieznajomej osoby na ulicy, pozytywne nastawienie w pracy, upieczenie smacznego placka a nie zakalca (bo piec nie potrafię). I tak wymieniać mogłabym bez końca.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pozdrooo 🙂

Szczęście to akceptacja siebie i życia oraz tego co nam daje. Milego pierwszego dnia wiosny.

Skomentuj

