Moje świąteczne zajawki

Święta zbliżają się coraz   to większymi krokami. Wszędzie bombardowani jesteśmy światełkami, bobkami, mikołajami i pomysłami na prezent. Markety i centra handlowe pękają w szwach od klientów poszukujących inspiracji. W radio pięćdziesiąt razy na dobę leci „Last Christmas” i inne tego typu kawałki. Ludzie są trochę zabiegani, bym nawet rzekła lekko odurzeni świąteczną aurą.

Wiele miast w tym czasie organizuje jarmarki bożonarodzeniowe na których można zaleźć wszystko. Grudzień jest miesiącem trochę męczącym, ale też pełnym oczekiwania. Lubię ten czas za to, że potrafi tyle radości wnieść w nasze życie.

Już mówię Wam dlaczego 🙂

 DEKORACJA DOMU

Staram się aby moje mieszkanie na mikołajki było już gotowe.Specjalnie na tę okazję są rozwieszane skarpety. Wraz z mężem liczymy,że znajdziemy w nich jakieś łakocie. Poza tym uwielbiam dekorować mieszkanie  bombkami i zieloną lametą. Od razu czuję, że święta  są tuż tuż.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Moje świąteczne, mikołajowe skarpety

W tym roku pozytywnie mnie zaskoczyła teściowa. Nie przypuszczałam, że ma taki talent! Mając wolną chwilę udziergała z włóczki śliczne  cudeńka : aniołki, choineczki,dzwoneczki. Kilka z nich otrzymałam od niej w prezencie. Do tej pory nie mogę na te rzeczy napatrzeć. Niestety nie mam tyle cierpliwości do robienia tego co teściowa. Oczywiście zajęły honorowe miejsce i przepięknie zdobią wnętrze. Co więcej mają one duszę i czuję przez to magię świąt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Takie oto cuda mojej teściowej. Urocze prawda?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Oryginalna ozdoba świąteczna z duszą

Nie może zabraknąć choinki. U mnie w mieszkaniu nie ma za dużo miejsca by wstawić drzewko marzeń.  Udało się nam jednak kupić  takie niewielkie. Po lekkim tuningu wygląda jak malutka choinka z jurnala. Wystarczy doczepić kilka małych bombeczek i dodać czerwoną wstążkę. Od razu wygląda inaczej.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mały tuning choinki zmienia jej oblicze 😉

U moich rodziców za to choinka w kolorach srebra i czerwieni. Do tego zdecydowaliśmy się na kolorowe światełka, które nadają drzewku  świątecznych barw.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Czerwono – srebrne dodatki

Największą frajdą dla mnie jest kiedy sama mogę udekorować dom. Cieszy mnie efekt końcowy. Poza tym  to mnie uspokaja i wprawia w pozytywny nastrój. Jest to bardzo ważne w tej świątecznej krzątaninie.

ILUMINACJE MIAST

Atmosfera świąt powinna udzielać się wszędzie.Jak wspomniałam wcześniej dużo miast organizuje wiele imprez  których tematem  przewodnim są Święta Bożego Narodzenia. Wtedy ulice są dekorowane. Uwielbiam iluminacje gdyż świetnie wyglądają i pięknie rozświetlają miasta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bajeczny rynek we Wrześni

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Co roku to ładniejsza choinka

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rozświetlona Września

Przyznam się Wam, że  w okresie przedświątecznym bardzo lubię odwiedzać Wrześnię. Ta niewielka miejscowość w grudniu zmienia swoje oblicze. Jest ona ubrana w różnego rodzaju iluminacje. Zawsze 6 grudnia jest wielkie zapalenie choinki na rynku (nie lada gratka dla dzieci). Jak zawsze choinka i oświetlony ratusz przykuwają moją uwagę. Września naprawdę ładnie się prezentuje i wieczorny spacer jej ulicami to taki miły, świąteczny prezent dla oka. Szkoda, że Poznań w tym okresie  nie jest tak świetlisty. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bo można mieć swojego Anioła

JARMARKI ŚWIĄTECZNE

Aby poczuć magię świąt warto się wybrać na świąteczny jarmark. W  Poznaniu taki się odbywa co roku i jest połączony z Festiwalem Rzeźb Lodowych. W tym roku nie udało się mi dotrzeć gdyż pogoda nie było sprzyjająca (lało). Natomiast byłam rok temu. Jak na tego typu imprezach nie brakuje grzańców, dobroci do zjedzenia i ozdób. Oczywiście warto się zatrzymać przy lodowych rzeźbach. Niektóre wyglądają wspaniale, jak z bajki.Taki jarmark to świetna inspiracja na zbliżające się święta. Taki magiczny czas 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jarmark Bożonarodzeniowy w Poznaniu

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Specjał – pajda chleba ze smalcem 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hoł ..hoł … Merry Christmas

Jestem ciekawa czy Wy też macie jakieś swoje świąteczne zajawki. Może i jestem zboczona na punkcie świąt ale uwielbiam je! A Wy skąd czerpiecie  pomysły świąteczne?  Pochwalcie się !

2 myśli w temacie “Moje świąteczne zajawki

Dodaj komentarz